Skip to main content
Hcéres
Hceres.fr (Back to Home)

By continuing your visit on this site, you accept the use of cookies. They allow you to benefit from a navigation for your needs and data corresponding to your interests. They are also used for statistics.

Set cookies
  • FR
hceres.fr
Accompany, evaluate, analyze to support the quality of higher education and research
  • Twitter
  • Youtube
  • LinkedIn
Search

* Publications: perform a search using our dedicated publication search engine (covering evaluation reports, analyses and studies, etc.)

* Entire website: Search all website content

EXPERTISE
  • Evaluations
    • The keys to evaluation
    • Standards for external evaluation
    • Evaluation of clusters of higher education and research institutions
    • Evaluation of institutions
    • Evaluation of research bodies
    • Evaluation of research entities
    • Guides to research output and activities
    • Évaluation des formations, écoles doctorales et collèges doctoraux
    • Evaluation and accreditation abroad
  • Indicators & analyses
    • Analyses and studies
    • Indicators and methods
    • Sources and data
  • Research integrity
    • French Office for Research Integrity
    • About research integrity
    • Research integrity in practice
    • List of signatories of the charters and of research integrity officers
    • Documentation
    • Agenda
  • International
    • Evaluation and accreditation
    • Reviews, audits and consulting
    • Assistance with the development of quality assurance policies
    • Interactive map of Hcéres activity abroad
    • A partner for european and international projects
    • Brochures
  • Publications
    • Evaluation reports
    • Analyses / Summaries / Recommendations / Scientific publications
    • Methodological documentation
    • Institutional documentation
    • Infographic
Mon évaluation
  • Évalué en 2019-2020 (vague A)
    • Évaluation des coordinations territoriales
    • Évaluation des établissements
    • Évaluation de la recherche
    • Évaluation des formations
    • Évaluation des écoles doctorales et collèges doctoraux (ou structure équivalente)
    • Référentiels d'évaluation (vague A)
    • Déposer son dossier d'autoévaluation et ses observations
  • Évalué en 2020-2021 (vague B)
    • Évaluation des universités et des coordinations territoriales
    • Évaluation des établissements : écoles, instituts, organismes de recherche
    • Évaluation de la recherche
    • Évaluation des formations
    • Évaluation des écoles doctorales et collèges doctoraux (ou structure équivalente)
    • Référentiels d'évaluation
    • Calendriers 2020-2021 (vague B)
    • [Infographie] Qu'évalue le Hcéres en 2020-2021 ?
    • Dépôts dossiers/observations
  • Évalué en 2021-2022 (vague C)
  • Évalué en 2022-2023 (vague D)
  • Évalué en 2023-2024 (vague E)
  • Carte des vagues : Qui est évalué et quand ?
Hcéres
  • About us
    • A Partner for progress
    • Striving for excellence
    • Upholding its values
    • An organisation by activity
    • Milestones
  • Quality approach
    • Quality approach
    • Stakeholders
    • Professional ethics
    • Quality tools
    • The European Framework for Quality Assurance in Higher Education
  • Higher education and research in France overview and external evaluation
  • Join us
  • Hcéres'experts
Accès rapides
  • News
  • Agenda
  • Testimonials
  • Publics markets
  • Press room
  • Contact and access
events
Access events
webtv
Access our videos
stay connected !
  • Twitter
  • Youtube
  • LinkedIn
CONTACT
You are here :
  1. EXPERTISE
  2. Publications

Find a publication

Search HAL Archives (for evaluation reports over 5 years)

Results 1 to 5 out of 5 in total

  • Sort by...
  • Relevance
  • Publication date
  • Type of content
  • Title: A->Z
  1. Evaluation reports

    Champ(s) de formation Santé, Sciences du vivant (avis sur le projet)

    Type : Study field evaluation report (project)
    Institution(s) concerned: Université d'Orléans
    Names of proposed courses
    • Licence Sciences de la vie
    • Licence Sciences et techniques des activités physiques et sportives (STAPS)
    • Licence professionnelle Gestion et développement des organisations, des services sportifs et de loisirs
    • Licence professionnelle Intervention sociale : développement social et médiation par le sport
    • Master Agrosciences, environnement, territoires, paysage, forêt
    • Master Chimie moléculaire
    • Master Sciences du vivant
    • Master Sciences et techniques des activités physiques et sportives (STAPS)

    Published on: 07/12/2017

    Download file
    (206.56 KB) PDF
  2. Evaluation reports

    Licence STAPS - Sciences et techniques des activités physiques et sportives

    Type : Bachelor's degree evaluation report
    Institution(s) concerned: Université d'Orléans

    Published on: 07/07/2017

    Download file
    (101.64 KB) PDF
  3. Evaluation reports

    Licence professionnelle Gestion et développement des organisations et des services sportifs et de loisirs

    Type : Vocational bachelor's degree evaluation report
    Institution(s) concerned: Université d'Orléans

    Published on: 07/07/2017

    Download file
    (226.75 KB) PDF
  4. Evaluation reports

    Licence professionnelle Développement social et médiation par le sport

    Type : Vocational bachelor's degree evaluation report
    Institution(s) concerned: Université d'Orléans

    Published on: 07/07/2017

    Download file
    (609.2 KB) PDF
  5. Evaluation reports

    Master STAPS - Sciences et techniques des activités physiques et sportives

    Type : Master's degree evaluation report
    Institution(s) concerned: Université d'Orléans

    Published on: 07/07/2017

    Download file
    (121.92 KB) PDF
  • Export the page in PDF format
  • Facebook
  • Twitter
    • Email
    • Linkedin
Publication topic
  • Evaluation reports

Results filter

Active filters

  • (-) Science and Technology of Physical and Sports Activities (STAPS)
  • (-) Centre-Val de Loire
  • Delete all filters
  • By type of publication
    • Bachelor's degree evaluation report (1)
    • Vocational bachelor's degree evaluation report (2)
    • Master's degree evaluation report (1)
    • Study field evaluation report (project) (1)
  • By type of French evaluation
    • Study programmes/Doctoral schools (5)
      • Bachelor's degrees (1)
      • Fields of study (1)
      • Master's degrees (1)
      • Vocational bachelor’s degree (2)
  • By disciplinary research field
    • Humanities and Social Sciences (SHS) (1)
  • By disciplinary field of study
    • Arts, Letters, Languages (33)
    • Law, Economics, Management (30)
    • Human and Social Sciences (12)
    • (-) Science and Technology of Physical and Sports Activities (STAPS) (5)
    • Science, Technology, Health (62)
  • By location
    • In France only (109)
      • Auvergne-Rhone-Alpes (9)
      • Bourgogne-Franche-Comté (5)
      • Brittany (5)
      • (-) Centre-Val de Loire (5)
      • Corsica (2)
      • Grand Est (10)
      • Guadeloupe (3)
      • Hauts-de-France (14)
      • Île-de-France (24)
      • La Réunion (2)
      • Martinique (1)
      • Normandy (3)
      • Nouvelle-Aquitaine (10)
      • Occitanie (8)
      • Pays de la Loire (2)
      • Provence-Alpes-Côte d'Azur (6)
  • By year of publication
    • 2017 (5)
  • By evaluation campaign
    • 2016-2017 (group C) (5)
  • Period of publications

Back to top

Informations du site

Hceres.fr (Back to Home)

High Council for the Evaluation of Research and Higher Education

Adresse: 2 rue Albert Einstein
75013 Paris

+ 33 (0) 1 55 55 60 10

CONTACT

  • logo 1
  • logo 2
  • logo 3

Menu footer

  • ABOUT US
  • EVALUATIONS
  • INDICATORS & ANALYSES
  • RESEARCH INTEGRITY
  • INTERNATIONAL
  • PRESS ROOM
  • OPEN ARCHIVE PORTAL HAL-HCÉRES

Menu cross

  • PUBLICATIONS
  • CALL FOR TENDERS
  • SITEMAP
  • Frequently Asked Questions
  • LEGAL NOTICE

Newsletter

  • Archives
  • Unsubscribe